piątek, 19 maja 2017

"CHŁOPAK Z INNEJ BAJKI" - KASIE WEST

Tytuł: Chłopak z innej bajki
Tytuł oryginału: Distance Between Us
Autor: Kasie West
Wydawnictwo: Feeria young
Ilość stron: 352

"Chłopak z innej bajki" to moje pierwsze spotkanie z twórczością Kasie West. Już od dłuższego czasu byłam ciekawa tej autorki, głównie dlatego, że czytałam wiele pozytywnych opinii na temat jej książek. Postanowiłam przekonać się na własnej skórze czy uwielbiana przez czytelników Kasie West podbije również moje serce. Gdy tylko powieść trafiła w moje ręce, postanowiłam nie zwlekać i od razu zabrałam się za czytanie. Jakie wrażenie zrobiła na mnie historia głównych bohaterów? Czy autorka zachęciła mnie do siebie na tyle, że sięgnę po jej kolejne książki? Zapraszam was do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, w której z pewnością znajdziecie wszelkie potrzebne informacje.

Caymen ma tylko siedemnaście lat, ale już zdążyła przekonać się, że nie można ufać bogaczom. Sama nie posiada zbyt wielu pieniędzy, po szkole pomaga mamie w sklepie z porcelanowymi lalkami, który ma niemałe kłopoty finansowe. Pewnego dnia do sklepu trafia Xander i choć niewątpliwie jest przystojny i na swój sposób uroczy to już na pierwszy rzut oka widać, że jest obrzydliwie bogaty, co niemal od razu przekreśla go w oczach Caymen. Wkrótce okazuje się, że młodzi odnajdują wspólny język, jednak dziewczyna jest pewna, że zainteresowanie chłopaka nie potrwa długo. Czy bohaterka przełamie swoją niechęć do bogaczy i pozwoli Xanderowi zbliżyć się do siebie?

Fabuła książki jest niewątpliwie mocno przewidywalna, a występujące w niej wątki często pojawiają się w wielu powieściach młodzieżowych. Pomimo tego, sposób w jaki Kasie West opisuje wszystkie wydarzenia sprawia, że nie można oderwać się od czytania tej powieści. Absolutnie nie przeszkadzała mi trochę oklepana treść, a wręcz byłam szczęśliwa, że poznając "Chłopaka z innej bajki" mogę się całkowicie zrelaksować i zapomnieć o otaczającej mnie rzeczywistości. W książce zdecydowanie przeważają dialogi, co sprawia, że czyta się ją niezwykle szybko. Dodatkowo autorka nie zaprząta sobie głowy zbędnymi opisami i skupia się na wydarzeniach, które następują po sobie w bardzo szybkim tempie.

Bohaterowie są schematyczni, ale w miarę dobrze przedstawieni. Zarówno Caymen jak i Xander to postacie bardzo charakterystyczni, a ich rozmowy mogą doprowadzić czytelnika od napadów niekontrolowanego śmiechu. Według mnie to idealnie dopasowana para, której od samego początku po cichu kibicowałam. Caymen i Xander wzbudzają sympatię i chociaż czasami zachowują się skrajnie nieodpowiedzialnie, pokochałam ich całym sercem. Czytanie ostatnich stron tej książki sprawiło mi trochę smutku, ponieważ zdecydowanie nie chciałam się z nimi rozstawać.

Autorka posługuje się bardzo prostym i przejrzystym językiem, dzięki czemu powieść czyta się w dosłownie błyskawicznym tempie. "Chłopak z innej bajki" to książka mało ambitna, ale spełniająca szereg innych warunków, które cechują dobrą lekturę. Dzięki tej pozycji na mojej twarzy wielokrotnie pojawiał się uśmiech, a losy głównych bohaterów wprowadziły mnie w wyjątkowy nastrój. Kasie West posiada niesamowicie lekkie pióro, które idealnie nadaje się do tworzenia powieści dla młodzieży. Moje pierwsze spotkanie z tą autorką wypadło znakomicie i jestem pewna, że moja przygoda z jej twórczością dopiero się zaczęła.

Podsumowując - "Chłopak z innej bajki" to powieść na pozór mocno schematyczna i przeciętna, ale jednocześnie posiada w sobie coś takiego, co nie pozwala odłożyć jej na półkę. Jestem zaskoczona, że tak zwykła i lekka książka z takim impetem wtargnęła w moje serce i nie zamierza z niego wyjść. Myślę, że nie będę przesadzać jeśli stwierdzę, że zakochałam się w twórczości Kasie West i już nie mogę doczekać się naszego kolejnego spotkania. Jeśli szukacie niewymagającej lektury, a przy tym wywołującej mnóstwo emocji - "Chłopak z innej bajki" zdecydowanie powinien spełnić wasze wymagania.

Za książkę dziękuję księgarni internetowej dadada.pl

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz