niedziela, 30 kwietnia 2017

"SIOSTRA" - LOUISE JENSEN

Tytuł: Siostra
Tytuł oryginału: The Sister
Autor: Louise Jensen
Wydawnictwo: Burda Książki
Ilość stron: 400

"Siostra" to debiutancka powieść Louise Jensen, która odniosła duży sukces za granicą. W Polsce niedługo ma zostać wydana kolejna książka tej autorki, na co czekam z niecierpliwością. Jak zaczęła się moja historia z twórczością tej pisarki? Kiedy tylko pojawiła się zapowiedź "Siostry" zwróciłam uwagę na jej okładkę, która bardzo mi się spodobała. Po przeczytaniu opisu stwierdziłam, że zdecydowanie warto dać szansę tej pozycji, ponieważ zapowiada się ona niezwykle intrygująco. Byłam ciekawa jaka tajemnica kryje się na kartach tej książki i nie mogłam doczekać się, kiedy ją odkryję. Jakie wrażenie zrobiła na mnie opowieść Louise Jensen? Czy będę miło wspominać czas spędzony z napisaną przez nią powieścią? Zapraszam do zapoznania się z dalszą częścią recenzji, z której z pewnością wszystkiego się dowiecie.


Grace nie może wrócić do normalności po śmierci swojej najbliższej przyjaciółki Charlie. Nawet jej związek z Danem przechodzi poważny kryzys i powoli się rozpada. Bohaterka cały czas analizuje ostatnie słowa przyjaciółki, próbując zrozumieć co chciała ona jej przekazać. "Grace zrobiłam coś strasznego. Mam nadzieję, że mi wybaczysz.". Dziewczyna postanawia odkryć z jakiego powodu Charlie czuła się winna, choć to z pewnością nie będzie łatwe. Niespodziewanie w jej życiu pojawia się Anna, która twierdzi, że jest siostrą Charlie. Kobiety niemal od początku stają się sobie bardzo bliskie i spędzają razem wiele czasu. Wkrótce jednak zaczynają dziać się dziwne rzeczy, a Grace uświadamia sobie, że naprawdę jest w niebezpieczeństwie. Czy bohaterce uda się odkryć prawdę zanim będzie za późno?

Fabuła "Siostry" jest bardzo ciekawa i nieźle pogmatwana. Autorka od początku do końca zwodzi czytelnika i prowadzi go do fałszywych tropów. Muszę przyznać, że nie udało mi się samej odgadnąć prawdy i dopiero kiedy Louise Jensen zaczęła wyjaśniać całą historię, wszystko nabrało większego sensu. W książce naprawdę dużo się dzieje i przez cały czas musimy mieć się na baczności, aby nie przeoczyć jakiegoś ważnego szczegółu, który mógłby pomóc nam w rozwiązaniu zagadki Grace, Charlie i Anny. Jak na swoją pierwszą powieść, autorka poradziła sobie zaskakująco dobrze z tworzeniem zarówno fabuły jak i postaci. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że jej kolejna książka będzie tak samo dobra albo jeszcze lepsza.

Akcja tej powieści podzielona jest na rozdziały "teraz" i "wtedy", które przeplatają się ze sobą, co pozwala nam poznać zarówno przeszłość bohaterów jak i aktualne wydarzenia. Poza tym możemy przyjrzeć się historii z każdej strony i próbować zrozumieć postępowanie głównej bohaterki. Pomimo tego, że autorka skacze między kiedyś i dziś, ani przez moment nie miałam poczucia, że coś jest dla mnie niezrozumiałe czy zbyt chaotyczne. Oczywiście - tak jak wspominałam wcześniej - fabuła jest nieco zawikłana, ale to już z pewnością był celowy zabieg Louise Jensen, aby zmylić czytelnika i wprowadzić napięcie.

Bohaterowie "Siostry" są dosyć dobrze wykreowani, choć muszę przyznać, że do żadnego z nich nie zapałałam jakąś szczególną sympatią. Grace jest w porządku, ale jej zachowanie niekiedy mocno mnie denerwowało. To, że tak szybko zaczęła bezgranicznie ufać Annie, której wcześniej nie znała było moim zdaniem niemądre i pozbawione jakiejkolwiek logiki. Autorka opisała całą historię w taki sposób, że mogliśmy dobrze poznać również Charlie i jej charakter, choć ta od samego początku była tylko zmarłą bohaterką.

Louise Jensen posługuje się niesamowicie lekkim i przyjemnym w odbiorze językiem, dzięki czemu powieść czyta się bardzo szybko. "Siostra" być może nie zalicza się do tych ambitnych thrillerów ze skomplikowaną zagadką, ale z pewnością warto poświęcić jej uwagę. Jeśli szukacie lekkiej lektury, która mimo wszystko odrobinę trzyma w napięciu i skutecznie odciąga od rzeczywistości - "Siostra" to idealna pozycja dla was. Czytając tę książkę miałam wrażenie, że autorka z ogromną łatwością przekazuje wszystkie informacje i opisuje świat głównej bohaterki.

Podsumowując - "Siostra" zdecydowanie trafiła w moje czytelnicze gusta i spodobała mi się na tyle, że chętnie sięgnę po kolejne książki tej autorki. Mam nadzieję, że moja recenzja chociaż trochę zachęciła was do tego, aby przeczytać tę lekturę, i że wkrótce wy również będziecie nią zachwyceni.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Burda Książki!

1 komentarz :

  1. Ostatnio sama jestem po przeczytaniu udanego debiutu wiec przypuszczam ze dam szanse i tej autorce . W końcu pióro sie wyrabia w miarę pisania ;) piękna recenzja i ciekawy blog. Dodaje do obserwowanych i jak masz ochotę wpadaj do mnie .
    Pozdrawiam

    Czytankanadobranoc.blogspot.ie

    OdpowiedzUsuń